Aproximativ 100 de salariaţi ai Euronews au intrat joi în grevă la Lyon, sud-estul Franţei, în faţa sediului postului european de televiziune, îngrijoraţi de posibila sa „dezmembrare”.

„Nu dezmembrării Euronews” şi „Vrem doar să ne facem meseria: să informăm”, se putea citi pe pancartele manifestanţilor, care au format un lanţ uman în jurul imobilului.

Euronews, care anul acesta va împlini 30 de ani, a trecut în luna iulie 2022 sub controlul fondului de investiţii Alpac Capital, cu sediul în Portugalia, care a acumulat o participaţie de 88% din acţiuni prin preluarea pachetelor deţinute de magnatul egiptean Naguis Sawiris via holdingul său MGN.

„De atunci încoace nu am avut decât reduceri de buget şi nu vedem nicio dezvoltare”, a explicat Christelle Petrongari, de la Sindicatul naţional al jurnaliştilor (SNJ), care la fel ca şi alte sindicate din Franţa, precum CGT, CFE şi CGC, a făcut un apel la grevă.

Noua conducere de la Euronews s-a angajat să prezinte un plan strategic care să cuprindă măsuri destinate să „oprească pierderile”, însă prezentarea acestui plan a fost amânată pentru sfârşitul lunii februarie, faţă de finele lunii decembrie 2022 cum era programat iniţial, a dezvăluit directorul general de la Euronews, Guillaume Dubois, informează AFP și Agerpres.

Potrivit cifrelor prezentate de echipa de conducere, Euronews a înregistrat „pierderi de aproximativ 160 de milioane de euro în ultimii zece ani” şi numai în anul 2021 a înregistrat un rezultat din exploatare negativ de 13 milioane de euro şi un rezultat net negativ de 20 de milioane de euro.

„Avem un model economic care nu funcţionează”, a afirmat Guillaume Dubois, care a recunoscut totuşi că „nerăbdarea salariaţilor este legitimă”.

Euronews, post de televiziune care difuzează ştiri disponibile în 16 limbi şi are o redacţie de 400 de jurnalişti de 30 de naţionalităţi, a demarat deja în luna noiembrie 2020 un plan social care a condus la plecarea a aproximativ 30 de persoane dintr-un număr de circa 500 de salariaţi.

gandul.ro